Träning med Frikkie

Igår var det Frikkies tur att följa med på Emma-träningen. 

Som vanligt så är hon en pärla att ha med sig på nya plaster, så snäll! 

Emma tyckte det var stor skillnad på hennes sen hon såg Frikkkie sist. Bland annat att hon kommit upp med hela fronten bättre samt blivit mycket mer liksidig. Kul att höra att man är på rätt väg. 

Igår låg fokuset på hon ska bjuda ärligt fram till bettet hela tiden. Hon vill gärna släppa stödet och då måste jag våga driva på henne ännu mer in i handen även fast hon är pigg. Tränade även på galoppfattningar och förvändgalopp. Fick väldigt bra hjälp med hur jag ska rida henne in i galoppen då hon nästan blir rädd för skänkeln så fort jag gör en galoppfattning. Där måste jag omsluta med benen lite innan och vänta ut henne tills hon slutar fly för skänkeln. 

Många guldstjärnor till Frikkie igår hon var så duktig under hela lektionen! ⭐️

/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0