Sen kväll i stallet

Liza åkte på nattjobb direkt när vi kom hem från träningen så jag red alla hästar själv. Mockade även och gjorde hö till Vanilla och Velvet.


Först red jag Mary. Det låg bommar framme i manegen så passade på att använda dom. Det var mest lösgörande i lågform men plockade även upp henne i den höga formen och lösgjorde. Vi satte faktiskt för första gången övergång från galopp till skritt utan något travsteg emellan. 

Sen red jag Frikkie. Blir ju så lätt att man på en pigg och känslig häst slutar använda benen för att de inte ska gå mer framåt men de måste ju lära sig att gå mellan hand och skänkeln så där låg fokus idag. I början ville hon mest springa på och försöka slå sig fri men när hon efter tag började acceptera skänkeln så hamnade hon mycket finare i ramen.



Sist men inte minst red jag Gunsan i manegen på hackamore. Hon har nämligen fått något litet sår på tungan så vi har bara ridit på hacket i några dagar och ska rida med de någon dag till.



/Sofia

Anonym
2017-11-28 @ 15:19:30

Oj många hästar att rida 😬😀




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0