Gunsans träning

Igår var det min och Gunsans tur att träna. Vilken nyttig träning det var! Nu när det varit så kallt så blir Gunsan väääldigt pigg vilket betyder att hon blir så känslig för skänkeln när vi kommer till bytena. Jag blir då gärna passiv vilket är helt fel för ju känsligare hon blir desto mer ben måste jag ha på henne så hon accepterar skänkeln. Jag fick jättebra hjälp av Emma som vanligt och vi avslutade med att testa 8 byten i vartannat som gick galant, kul! 


Fokuset igår låg även på piruett-jobbet där jag måste hålla galoppsprången korta och kvicka i vändningen. Gunsan vill gärna bli långsam och ta stora kliv. Fick massa tips och övningar så jag även kan fortsätta träna hemma. Vi avslutade lektionen med att trampa. Känns som poletten har börjat ramla ner för Gunsan och hon börjar få in ”gunget”. 




/Liza 

Anonym
2017-11-23 @ 22:53:11

Duktiga 👌🏼😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0