Uppdatering Frikkie

Frikkie har de senaste dagarna gått två pass i ridhuset med mig. Hon har kämpat på bra och varit superduktig! Mycket fokus ligger på att rida henne fram till bettet. Hon vill gärna ta saken i egna händer och springa framåt och släppa stödet i bettet. I de lägen måste jag driva igenom samtidigt som jag tar en förhållning så hon inte bara pinnar på fram. Jag brukar säga att jag måste "fånga upp energin in i handen".


Idag fick vår vän Frida testa rida henne medan jag red Boss och Sofia red Mary. Det gick jättebra Frida red henne väldigt bra! Alltid kul att se sina hästar under andra ryttare än sig själv.



/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0