4 byten i vart fjärde

Vet inte om vi berättade det men när Liza red Gunsan på åkern sist så stannade jag bara Flora och skulle kika lite på dom så ser jag bara att Liza rider in på en linje och bara sådär plätt lätt sätter fyra byten i vart fjärde?!! Vad hände där, de har ju precis lärt sig byten. Jag ropade importerat till dom att de satte alla byten bakifrån och fram. Liza svarar med ett leende brett upp till öronen att nu vet jag precis hur jag ska rida henne i bytena. Det är ju inte alls svårt då. Jaha vad bra svarade jag chockat. 😂


Vi är så himla lyckliga över att ha två så fina hästar i stallet och nu börjar vi komma förbi det "tråkiga jobbet" och kan börja träna och lära dom svårare rörelser så som byten och snart piruettarbete.


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0