Flora lördag och söndag

Igår red jag ett nyttigt pass i manegen. I början av passet gick det verkligen inte bra. Flora hamnade i det läget jag inte vill ha henne när hon blir vek i vänster tygel. Det är så himla svårt att få bort det utan att börja dra i höger tygeln för att få henne att gå rakt med halsen och inte åt vänster. Lösningen på det hela och anledningen till det också är att jag måste rida bort det med hjälp av högerskänkel och inte höger tygeln. Då kommer hon bara bli starkare och starkare i höger om jag fortsätter dra där. Jag måste få henne likadan i vänster genom att forma henne med benen så jag får en ärlig kontakt i båda tyglarna.


Det bästa med passet var att jag fick ordning på det och fick henne jämn. Det brukar vara svårt för mig att komma dit när passet har börjat som jag nämt ovan men nu tänkte jag verkligen till och red flera av Emmas övningar som vi jobbat med.

Idag skrittades hon bara ut barbacka för gårdagens pass blev ganska tufft så skritt var lagom för Flora idag. 

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0