Vilken rolig eftermiddag

Det blev två rundor istället för en.  Vi hoppade först en runda på 60 cm med ett stopp. Den kändes inte helt hundra hon sög inte tag i hindrena som hon brukar så hade inte en jättebra känsla när vi kom ut även fast hon hoppade allt. 


Vi valde att efteranmäla till en runda i 70 cm eftersom de redan hade höjt. Sagt och gjort! Jag och Liza hade kommit fram till att jag plockade bort hennes galopp för mycket vilket gjorde henne osäker i första rundan. Nu satte jag lite mer galopp i henne och gisses vilken skillnad. Nu sög hon tag i alla hindrena och hoppade jättefint. Vi hade ett litet pet sista hindret men det var helt mitt fel som bedömde avståndet fel. 

Jag är jättenöjd och Mary skötte sig så himla bra på platsen. Första gången var hon väldigt spänd innan vi började rida men nu tog hon det hela med ro. 


Bilder från dagens som jag fick av Anna som var med och hoppade på sin Paris. Det var superduktiga båda två! 😍


/Sofia 

Anonym
2017-04-25 @ 23:34:24

Bästa tjejerna😍💞🙌🏼




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0