Gårdagens klasser

Igår startade jag och Flora först i en LA:3 på 68 % och vann. 


Jag valde att starta en extra klass efter att ha tränat för Emma i måndags där vi kom fram till att jag skulle ta några tävlingar och "offra" för träning/utbildning av Flora. Jag valde därför en klass innan den viktiga DM klassen MSVC:1. Viktig och viktig men jag ville ändå vara med och tävla om DM titeln så kände att jag inte skulle använda den klassen till träning.

Det var ett smart upplägg kände jag för våra "problem" på banan gjorde jag något åt istället för att bara acceptera att Flora inte lyssnar och åka med som jag gjort tidigare för att man nästan går på tå för att undvika missar. Nu valde jag istället att gå på henne där det behövdes och inte bry mig om att det blev en miss. 

LA:3 gick bra men jag fick gå på henne ganska mycket för att hon inte skulle släppa kontakten vilket resulterade i att det blev hastigt men det hade jag efter disskusion med Emma kommit fram till att jag hellre får ta avdrag för hastigt. 

Min ridning och planering gav resultat för i MSVC:1 var Flora mycket mer självgående med en bra kontakt. Vi fick däremot lite onödiga missar bland annat på ena enkla bytet men känslan var ändå så mycket bättre så missarna bryr jag mig inte så mycket om. De försvinner med mer rutin i dessa program. Vi red ju trots allt LC:1 i våras så vår utveckling har gått väldigt snabbt. 

I MSVC:1 fick vi 65 % och här var det tre domare eftersom det var DM.


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0