Floras senaste dagar

I tisdags red jag ju lektion för Emma som gick jättebra. Igår red jag henne i manegen och fick samma fina känsla i skritt och galopp men i traven kändes det lite kämpigare.


Traven är i och för sig den gångart som jag får rida fram mer gång i medan skritten och galoppen har hon så bra naturligt. Igår var hon svår att få jämn i kontakten i både tyglarna samtidigt som hon bjöd framåt. Fick lägga fokus på tempoväxlingar för att få henne att vara alert på mina hjälper i traven. Fick till sist en bra bjudning men hon blev stundtals lite stark men jag nöjde mig där. Hon kanju haft träningsvärk från lektionen dagen innan.

Idag var tanken att skritta ut men vädret sa emot oss genom spöregn hela eftermiddagen. Det fick bli en tråkig promenad i manegen istället. 

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0