Svettig pass

Idag var det Floras tur att träna för Emma. Vi började som vanligt med att Emma satt upp och testade några byten. Idag var hon strulig och gjorde allt annat än rätt i början. Hon trasslade till det för sig väldigt så vi sa det att nu pausar vi med byten en vecka så Flora får smälta det.


När jag satt upp fick jag då frågan vad vill du träna på idag och det var travarbetet som jag alltid drar mig för. Men nu tog vi tag i det jobbigaste för jag sa att jag ville träna på det som är jobbigast - travarbetet med skolor. Jag tycker det är skitjobbigt rent ut sagt när man dels ska sitta ner i skumpig trav, Flora ska vara självgående  (vilket hon gärna testar 15 gånger innan hon ger sig) och sen ska hon bära sig själv samtidigt som vi ska få till bra öppnor och slutor med flyt och lätthet. Ja puh jag blir trött bara av att tänka på det men vad vi kämpade idag och vilket resultat det blev. 

Självklart hade jag en ljusgrå tröja på mig när man red det svettigaste passet på länge så fick tänka på att inte råka sträcka armarna uppåt för att rädda människorns från en svett-chock. Haha nej rikigt så illa var det inte men det kändes som om vi skulle ha stora mörka ringar under armarna men det hade jag inte som tur var. 😅


Bara för det så ser det ut som att jag har det på bilderna men det är skuggor (jag lovar) 😅


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0