Inte alltid som man tänkt sig

Som ni vet så har jag varit i sadeldjungeln ett bra tag med Gunsan nu. Vi har varit nere hos Anna på Horsefarm, tagit hem massa olika sadlar på prov i alla olika prisgrupper men ändå inte hittat något. 

Gunsan har ett extremt svårt sadelläge med hennes luftiga framben och rörliga rygg. Hon är även en väldigt känslig häst (mycket fullblod😉) så minsta lilla det trycker eller klämmer så visar hon det väldigt tydligt.. Med hennes rörliga trav så är hon även väldigt svår för mig att sitta ner på i traven. Varje gång jag tränar både hemma och hos Emma så känns det som ett fyspass. Jag får koncentrera mig så kopiöst mycket på min sits som jag dessutom känt blivit sämre när jag sitter på Gunsan då jag inte orkar sitta emot. Sofia totalvägrar att sitta ner på
Gunsan i traven.. 
Därför har jag känt att vikten är väldigt stor att sadeln passar mig som ryttare också då jag spenderar ganska många ridtimmar i den. 
Det slutade med att jag fick köpa en helt ny(!!!) ErrePlus sadel.. Kan säga att min budget låg under hälften av vad denna kostade... så mitt nya liv består av nudlar resten av året😉 Skämtosido så är det en helt fantastisk sadel som både jag och Sofia satt som gjutet i. Första gången det var enkelt att sitta på Gunsan och jag kunde koncentrera mig på annat än min egna sits. Jag var helt lyrisk när jag ridit i den! Vi testade den även på Flora och Frikkie som den också passade på då det är en sadel som anpassar sig väldigt bra efter hästen. Vi passade även på att checka Floras Röösli sadel och Frikkies SantaCruz så dom funkar om vi rider samtidigt och dom fick godkänt båda två. 

Trots alla dessa pengar så är det en otrolig lättnad att känna att jag och Gunsan har rätt förutsättningar för att kunna utvecklas mera. 

/Liza

Anonym
2017-10-11 @ 15:43:41

Gunsan är värd en sadel av guld 👌🏼😍😅




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0