3 ridpass

Igår red jag Andreas andra PRE - Spirit för första gången. Andrea har skrittat honom uppsuttet innan men igår testade vi både trav och galopp. Han är supersnäll i ridningen men behöher lära sig vad skänkeln betyder. Styrningen har han fattat och bromsen med men gasen saknas än så länge. 😅


Mary red jag i manegen. Har lagt upp ridpassen lite annorlunda på henne nu då jag kände att hon har stannat upp i sin utveckling. Hon behöver acceptera handen bättre och gå innanför ramen så fokus just nu är att driva in bakbenen ordentligt för att få en bättre kontakt i munnen. Hon blir annars lite av och på vilket gör att hon blir lite vinglig i sina rörelser och skolor. 

Flora red jag sist men inte minst i manegen. Red med kandaret och hon fungerar så himla bra på det. Tränade på byten med henne. Det är svårt att få till det eftersom hon verkligen behöver vara helt perfekt innan för att få förutsättningen för att klara det men vi satte några åt båda hållen.

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0