Viktigt med variation

Igår longerade jag Frikkie med inspänningen igen. Försöker variera mycket med longering nu i början då hon behöver sätta mycket muskler på ryggen och då är det bra att gå utan tryck emellanåt. Superduktig! 


Gunsan red jag ut på ihop med Sofia och Flora. Älskar att vara ute och galoppera fort med lösa tyglar och det gör hästarna också. Massa frustningar och spetsade öron framåt. När jag rider ut på Gunsan så brukar jag passa på att ha hoppsadeln och hackamore för att variera. 


/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0