Vi har fått bakläxa

Idag har jag och Liza faktiskt varit och tagit hand om oss själva. Vi har nämligen varit hos Stefan utan häst den här gången. Vi kände att det inte bara är hästarna som behöver kollas ibland. 


Jag själv vet att jag sitter med min högeraxel högre än vänster när jag rider. Jag skjuter även hästarna åt höger så vänster svängar måste jag tänka på hur jag sitter. Ja ni ser ju själva på bilden hur kag sett ut. 

Kolla höfterna och midjan så ser ni att jag var ganska skev. Liza var precis likadan fast åt vänster istället. 


Ja Stefan hittade ganska mycket och beskrev oss som skruvstäd och Liza som ofta har ont i magen var så spänd i ena sidan vilket ledde till att blodcirkulationen inte kom fram som den skulle till tarmarna. Förhoppningsvis inget mer magont för Liza nu. Vi både hade även dragit snett några revben och jag hade även dragit av en muskel i ryggen. (Dock gammal skada som jag vet hände när ryggen knäckte till när jag slog hagstolp för två år sedan). 

Sen fick vi ganska mycket skäll för vår kost hehe. Vi måste börja äta bättre och med fasta mattider. Lättare sagt än gjort när man ofta har väldigt mycket att göra. 

Känns skönt att vi äntligen tog tag i ett besök för oss själva och förhoppningsvis kan jag nu slippa sitta och kompensera min högersida i sadeln. 

/Sofia 

Anonym
2017-05-10 @ 07:55:48

Bra gjort, var rädda om er! Ni är ju guld värda❤

Anonym
2017-05-10 @ 07:55:49

Bra gjort, var rädda om er! Ni är ju guld värda❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0