Två genomtänkta ridpass

Igår red jag först Lill Crussan i manegen och sen Flora. Blir lite storleksskillnad när man byter från en C-ponny till stor häst.


Lill Crussan red jag ett lösgörande pass på med fokus på övergångar. Galoppen måste bli starkare så där tränar jag ganska mycket tempoväxlingar och även 15 meters volter som det är i LB.  

Flora skrittades ju fram ute ca 30 min innan så på henne kortade jag ner uppvärmningen i lågform ganska mycket och gick på den höga formen. Tränade på alla övningar som vi gjorde hos Emma och det hjälper henne verkligen. Det känns som om vi tar flera kliv framåt. 


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0