Träning med Flora

Eftersom vi inte kan träna med Gunsan nu tog vi tiden till Flora istället.  Det var alltså första gången jag och Flora red för Emma. Träningen gick jättebra fick väldigt bra hjälp med allt. Jag och Flora fick dock kämpa på rätt bra, hej träningsvärk! 😂


Fick väldigt bra hjälp med att få henne mer liksidig. Hon vill gärna gå med rumpan till höger vilket jag mycket väl vet och så jag sitter och kompenserar det genom att trycka med högerskänkeln. Problemet är ju bara att om jag sitter och stöttar henne där hela tiden kommer hon ju aldrig bli rak och liksidig. Det samma gäller med skänkeln att jag får absolut inte klämma utan isåfall kicka till en gång sen slappna av så hon blir självgående. Precis likadant ska jag göra med högerskänkeln om hon tycker emot den.

Fick en väldigt bra övning att jobba på med hjälp av öppna och förvänd sluta i galopp. 

Ja vi fick massa nyttig tips och det var roligt att få höra vad Emma tyckte om Flora. Gunsan har fått massa beröm när vi varit där och Flora fick lika mycket om inte mer. Känns så roligt att vi har två fina hästar i stallet som kommer räcka långt. Vi har verkligen kämpat för att lyckas med detta. 

Vår outfit.


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0