Träning med Flora

Idag var det träning med Flora för Emma igen och idag satt Emma själv upp och red henne. Jätteroligt att se sin häst under en duktig ryttare vilket verkligen var både lärorikt och nyttigt att se. 


Allt som allt handlar det om att Flora egentligen i sig inte är så himla seg för skänkeln utan det handlar om att hon backar av för handen. Minsta lilla man håller i henne för att få henne i form så backar hon av och bromsar sig. Hon måste alltså acceptera handen och vara mer lösgjord i formen för att hamna i ramen om jag ska försöka beskriva det rätt. 😅 

Jätteroligt att se verkligen och jag red en stund på slutet och hon kändes helt fantastisk att rida. Nu vet jag hur jag ska rida henne för att få upp hennes trav på ett helt annat sätt.

Så här såg vi ut idag.

/Sofia

Rebecka Fredriksson
2017-06-11 @ 07:38:14
URL: http://rebeckabinkle.blogg.se/

Vart tränar ni någonstans? Ser ut att vara där Carl Hedin håller till, men ridhus kan ju se lika ut dock 😁

Svar: Vi tränar hos Särö dressyrstall för Emma där Carl Hedin står med sina hästar 😄
Kühner Dressage




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0