Stellan har mött sin överman 😉

I tisdags och onsdags så har jag ridit ut själv på Stellan för att träna honom på att gå fram överallt. Han har varit superduktig och kunde lunka på bra med lång tygel! Han har bara testat mig två gånger med att stanna och backa. Jag har fortsatt med min "irritera-med-spöet-teknik" som får honom på rätt bana igen, att tänka framåt. Han har tyvärr mött sin överman😉

 
Ena dagen skrittade jag bara och andra så passade jag på att jobba honom i form i alla gångarter. Nyttigt att kunna jobbas ute samtidigt som det är kul. Måste erkänna att vi även var tvungna att busa lite utan några krav. 


/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0