Intensiv dag

Startade dagen med att jag red Gunsan i ridhuset och Sofia red Mary samtidigt. Gunsan känns superfräsch och är väldigt glad över att få jobba igen. Hon har så mycket energi att det är precis så att det inte bubblar över. Arbetsmyra 😉


Därefter blev det frukost och jag åkte iväg på jobbet med lastbilen. Undertiden mockade Sofia alla boxar och fyllde vatten.


Sen var det dags att lasta Frikkie och Flora för Emma-träning. Bara Flora som skulle träna men det är perfekt tillfälle att ta med Frikkie som får tränas på att stå själv i transporten undertiden. Hon var superduktig! 


Efter träningen så passade jag på att rida Frikkie i ridhuset samtidigt som Sofia höll en lektion. Frikkie bara utvecklas och utvecklas. Jag blir lika lyrisk varje gång och tycker hon är så lättlärd. Känns som det blir sådan stor skillnad från pass till pass. Skrittade av henne ute själv och hon skötte sig galant.


Därefter var det Stellan och Lill Crussans tur. På dom red vi ut en sväng i skritt och trav. Stellan är så duktig och kan nu gå först överallt. 


Arvid och Otto hade sina vilodagar. 

Sist men inte minst avslutade jag med sista jobbpasset medan Sofia gjorde alla höpåsar. 

/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0