Imponerad av Flora

Igår red jag Flora i paddocken med Lizas ögon på oss. Jag gjorde i princip samma som från träningen för Emma. Gjorde samma övningar och Liza var med och cochade. Jättebra när den andre alltid är med och kollar för då kan man så lätt ta med sig det hem och träna vidare på. 


Flora blev iallafall väldigt fin men det jag blev så imponerad över var att samtidigt som jag red så plockade Anna i stallet fram tittgrejer som hon skulle träna med. Min första tanke när hon bar fram grejerna var "kul nu är denna träningen förstörd" och så hade de säkert varit för ett halvår sedan men Flora har utvecklats något enormt. Hon gjorde mig mäkta imponerad som gick förbi alla vattenmattor utan att tvärstanna. Nyttigt träning med miljöträning i den.

Idag red jag ut barbacka och galopperade. Det trodde jag nog inte heller att vi någonsin skulle göra för ett halvår sedan. Liza och Stellan följde med ut och gick i täten men ändå hon gick fram överallt och var hur lugn som helst. 


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0