Gårdagens start med Gunsan

Igår tävlade jag och Gunsan i en MSV:C2. Ingen viktigt tävling men jag tyckte det var kul att visa upp oss på hemmaklubben och mamma skulle ändå vara funktionär men dagen blev inte så rolig ändå. 


Gunsan är iallafall en riktigt stjärna som ger allt i alla lägen.💗 Vi fick till en bra ritt igår med lite mindre missar och Gunsan blev skrämd en gång men vi hade en jättebra känsla under hela programmet. 
När jag gick ut från banan så stoppades jag av överdomaren som kollade nosgrimma, bett och sporrar. Då visar det sig att det bettet jag har på Gunsan och som jag haft på tidigare hästar och tävlat med i över 2 år ej är godkänt. Det är ett tredelat baucher bett men som tydligen bara är godkänt i tvådelat. Tråkigt att jag skulle vara en av de få som skulle kollas när det var på hemmaklubben men nu vet jag ju det i framtiden. Ni förstår ju hur minimal chansen är när jag under alla våra tävlingsår aldrig behövt kolla bettet tidigare. Det som är mest frustrerande är att Gunsan funkar ändå inte helt 100 på det bettet men jag har bara inte tagit mig tiden för att byta och testa nått nytt så hade dom kollat mig på framridningen så hade jag kunnat byta till Floras träns och bett som var med då bettet inte spelar någon större roll på Gunsan. Väldigt tråkigt då jag fick 69,7 % och skulle vunnit klassen då den som vann nu i stället hade 63 %. Men jag fick väldigt fina kommentarer från domarna och det är ju alltid något kul. 

Nu i efterhand känns det ju så onödigt att ha åkt på denna tävlingen men jag och Gunsan fick med oss ett till bra program i bagaget. 


/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0