Effektiv dag

Jag var somsagt själv med hästarna och hundarna på förmiddagen och jag tycker jag fick gjort mycket. 


Började med att fylla vatten i Floras och Frikkies hage. Säckärra med dunkar är det som gäller = styrketräning.

Jag longerade Frikkie i manegen för det hade jag fått order om av Liza att göra. 

Elina var snäll och red med ut på Lill Crussan så red jag Mary samtidigt så jag slapp rida ut samma runda två gånger. Vi travade och galopperade på grusvägarna sen skrittade vi en runda i skogen. Jätte mysigt och nyttigt för båda att få komma ut.

Fyllde på vatten även till Mary och Lill Crussan. De dricker så mycket mer nu när det är varmt så det gäller att fylla på.

Sen red jag ut på Stellan ihop med Anna på Paris. En mysig runda i skogen med lite trav på en grusväg. Stellan skötte sig jättebra och fick gå först. Testade att stanna till två gånger men inget mer.

Jag mockade alla boxarna och fyllde vatten men fick hjälp av gulliga Anna med en box. Fyllde även vatten i Gunsans hage för även hon hade nästan druckit upp. 

När jag trodde att jag var färdig kollade jag schemat vem som hade lunchen och självklart var det vi så fick gå ut och lunchfodra innan jag kom in. 

Sist så tog jag cykeln och cyklade med Bea, Theo och Qila. Sen cyklade jag en runda till med Zeb. 


Älskar bilden! 

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0