Vår måndag

Idag började vi dagen med att Liza red Stellan och jag longerade Mary. Efteråt gick vi raka vägen in och åt frukost. Njöt extra länge av frukosten innan Liza och Andrea åkte iväg på TMA jobb. 


Undertiden passade jag på att göra alla grejer i stallet. Sen fick jag även ett ryck och gjorde färdigt ett par bommar som vi målat men aldrig gjort färdigt helt. Nu är de äntligen klara - check. Målade även två väggar i Frikkies box som ska målas med flera lager. Städade även vår lilla foderkammare och det var välbehövligt kan jag lova. Skönt att få gjort lite extra.

När Liza kom tillbaka gick vi in och åt mat och så gjorde vi fakturor lagom till Stellans hovslagare kom. Liza stod med undertiden han skoddes och jag tog in alla hästar för vi hade insläppet. 

Sen tog Liza och red Gunsan. Jag red Lill Crussan, film ligger uppe på vår Instagram - kuhnerdressage. Sist men inte minst red jag Arvid först i manegen och sen skrittade vi av ute där jag satt på och Liza ledde. 

Även fast stallet var färdigt vid åtta så slutade inte vår jobbdag då. Jag och Liza åkte iväg och tog TMA jobbet som en utav oss har varje vardagskväll men nu fick jag hoppa in för Andrea. Vår stackars syster flög nämligen av en häst igår och slog sig ganska rejält så nu dagen efter hostade hon blod och fick åka in till akuten. Vi får hoppas att det inte är något allvarligt men vi tror att lungorna kan ha fått sig en smäll. 💖

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0