Lite smått och gott om hästarna

Gunsan känns fräschare i kroppen än någonsin. Det känns som att det vi tränade på innan "mini skrittvilan" sitter nu. Jag har dock inte tränat några byten eller gjort så mycket rörelser men att traven och galoppen har fått sig en skjuts framåt i rätt riktning. Jag har inte fått henne helt så lösgjord som jag vill ha henne men det kommer med ju mer rörelser jag börjar göra på henne. 


Frikkie gör framsteg men har varit väldigt pigg de senaste dagarna. Då måste jag vara noga med att använda benen och rida henne fram till handen även fast hon blir känslig för skänkeln. Då släpper hon till jättefint i stödet. Vi har även börjat introducera slutorna. Hon börjar bli ganska stark i sina öppnor och skänkelvikningar. 

Stellan tuffar på och utvecklingen går åt rätt håll. Fokuset med honom är lösgörande då han gärna vill bita sig fast lite i vänstersida. Hans öppnor blir bara starkare och starkare. 

Arvid jobbar på sin gas och broms där han numera mesta dels rids lös.



/Liza




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0