Gårdagens ridpass

Igår red jag somsagt lektion för Emma på Flora. En jättebra träning (som alla andra också) där fokus låg på MSVC rörelser och även programridning av hela programmet. Fick jättebra hjälp och tips på hur jag ska rida henne i programmen. Det var som Emma sa att rörelserna har vi inte några som helst problem med utan det är det enkla som hörnpasseringar osv som är svårt. Flora får absolut inte trycka mot innerskänkeln som hon gärna gör i typ varje moment så jag måste ligga steget före och trycka till henne med den innan hon tar saken i egna händer. Detsamma gäller med framåtbjudningen. Jag måste gå på henne framåt innan hon börja backa av så efter varje rörelse måste jag gå på henne framåt inför nästa = ligga steget före.



Gårdagens outfit under träningen. Det var så himla varmt så valde att ha en skjorta för det är faktiskt mycket svalare än en t-shirt.


På kvällen när vi kom hem red jag ett kvällspass på Lill Crussan och Liza red Gunsan.

Lill Crussan gick riktigt bra. Jag har känt att hon inte riktigt kommer framåt i utvecklingen utan att vi bara trampar på samma ställe det gäller framförallt galoppen men igår kändes det som om det faktiskt hade hänt lite med henne. Tror hon är lite som Columbus att de har så stor galopp så den tar tid för dom att få styrka i för att kunna samla sig. Eller så var det iallafall för Comubus.


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0