En toppen träning

Träningen idag gick superbra med båda. Emma har ju inte sett Flora nu på ett tag då vi valt att ta Gunsan två träningar de sista och sen blev lektionen förra veckan inställd när vi hade tänkt träna med Flora. Jag har iallafall försökt träna på samma sätt hemma och det var riktigt roligt att höra från Emma att vi hade utvecklats mycket sen sist.


Idag valde vi att träna på MSVC rörelser då vi ska debutera i det om ca 2 veckor. Fick med oss jättebra tips för att träna vidare och stärka oss ytterligare. Enkla byten är det som jag tycker är svårast då tycker jag nog rena byten är lättare. Ett byte är ett byte men enkla byten är flera moment i ett. Först ska man sätta övergången från galopp till skritt hålla jämna skrittsteg för att sen sätta nya fattningen. Ni förstår nog min poäng att det finns flera delar att misslyckas i ett enkelt byte. Vi fick iallafall superbra hjälp med dom så nu vet jag hur jag kan rida Flora bättre i dom. 

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0