Morgonpass på Flora

Liza hade en lektion på morgon vid 9 så direkt efter utsläppet gjorde jag iordning och red Flora samtidigt som Liza höll en lektion. 


Just nu ligger fokus på att få aktivare bakben och större framben lite samma som Gunsan fast inte riktigt lika mycket eftersom Flora inte är lika stark. Hon tippar gärna lite i fronten i stället för att komma in med bakbenen och bli högre fram så det jobbar vi hela tiden med. Jag jobbar mycket med bärigheten på volt också för där åker gärna nosen in så jag behöver göra halvhalter och driva in bakbenen istället så kommer nosen upp.

Galoppen har alltid varit hennes bästa gångart men nu jobbar vi med att ta den steget längre. Vi tränar på mer samling, förvänd galopp och lite galoppslutor. 

Dagens pass gick riktigt bra och jag känner att Flora börjar bli starkare och bärigare så allt blir lättare och lättare.


Bilder från idag.


/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0