Lill Crussan hon kan

Älskade, älskade Lill Crussan!! Hon är verkligen en fantastisk liten ponny. Idag red jag henne för första gången sen hon kom hit. Vi lät henne få en lite lugnare första vecka med tömkörning och longering för att hon skulle få mjukstarta utan ryttare på ryggen. Hon har ju redan några extra kilon att bära runt på med sin tjocka mage. 😉


Iallafall ridpasset,  hon var helt fantstisk. Det kändes som att det var igår jag satt på henne sist och inte ett halvår sedan. Vi körde ett lugnt pass i skritt, trav och galopp. Hon var superfin i formen, stadig med ett mjukt stöd och hon var lätt för skänkeln. Galoppen var lugn och bärig för att vara henne, hon var väldigt svag i den innan och rusade för att orka men nu har hon en helt annan styrka i sig. Galoppfattningarna som varit lite svårt för henne var inga problem. Visst hon fattade fel två gånger i ena varvet men hon fattade bakifrån och fram i form utan att springa in i galoppen. 

Stor guldstjärna till bästa tjejen. Lill Crussan är verkligen en ponny helt i min smak och jag längtar tills hon ska få visa upp sig på dressyrbanorna för hon har mycket att ge. 

/Sofia 

Anonym
2017-04-17 @ 11:13:32

Hon är ju himla söt!! 😍😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0