Flora idag och igår

Igår red jag Flora i paddocken direkt när vi kom hem från Gunsans träning. Hade med mig samma tänk och ridning som Gunsan och Liza hade på träningen för Emma. 


Jag tränade även på lite byten med Flora för det tar tid att lära så lika bra att börja träna på de i tid. Vi fick som tips av Emma att ha på en graman i början när man tränar byten för att få hjälp att hålla ihop hästen. Det krävs så mycket galopp i hästen med bakbenen under sig så det blir stort och svårt att hålla ihop i bytet och då hjälpte det faktiskt väldigt mycket med en graman. Testade några byten med samma ridning och tänk som på Gunsan och det funkade lika bra på Flora. Tog av gramanen efter några byten i varje varv och jobbade med traven. Där måste hon bli starkare i den höga formen. Vi jobbar med att få in kvicka bakben och långsamma stora framben. Hon gör det riktigt bra men vad mycket ridning det krävs för att få till det. Både jag och Flora behöver träna upp styrka i det. 


Så härligt när man kan vara ute i paddocken och rida nu.


Idag red jag ut på Flora ihop med Andrea på Zack och Liza på Gunsan. Vi var ute och galopperade längs åkrarna. Det är så härligt att bara släppa hästarna och låta dom galoppera i full fart. Tror hästarna älskar det lika mycket som vi. 💖

/Sofia 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0