Cheryl och Henkes ridpass.

Henke: 
 
Stor guldstjärna till honom igår. Han var superfin rätt igenom hela passet. Red ett kortare och lättare pass på honom eftersom hästarna tagit det lugnt i helgen så får de chans att mjukstarta lite. Jobbade bara med massa lösgörande och han var verkligen jätte trevlig att rida. Riktigt roligt! Hoppade av med ett leende på läpparna.  
 
Cheryl:
 
Red ett pass på henne i manegen också. Hon var lite klurig i början ville inte samla sig helt utan mest springa iväg så hon accepterade inte mina halvhalter i början och då får jag inte riktigt igenom henne. Jag red på och fortsatte bara lugnt med att få igenom halvhalter och la in lite övningar i det hela så hon aktiverades och inte bara såg massa springsträckor vilket fungerade väldigt effektivt på henne. Hon blev lösgjord och fin efter lite arbete och då kunde jag sen träna på lite LA delar som hon gjorde väldigt fint. 
 
Cheryl och Columbus fick dela på samma outfit igår. 
 
/Sofia
 
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0