Programridningen

Programridningen 27/2 

Esco:

Först ut var det Esco som jag red LC:1 på. Gick väl inget vidare själva programmet men fick väldigt bra tips av domaren efteråt för att få bättre övergångar och serpentiner. Hade inga större förväntningar på själva ritten då Esco inte varit igång så mycket men det var roligt att vara med och få en bedömning på honom men framförallt tips och hjälp från domaren. 

Han blev verkligen snygg i knoppar! 😉




Grace: 

På Grace red jag LB:1 som faktiskt gick ganska bra. Det enda och stora målet med henne på "banan" just nu är att hon inte får "dö" och sluta ta skänkeln men det gjorde hon inte den här gången.jätte roligt att träningen börjar ge resultat. Hon var faktiskt pigg och frammåt genom hela programmet.  Fick en härlig känsla. Efter ritten fick jag väldigt bra tips av domaren för att lösa Graces oliksidighet. Hon gav även tips om att variera mansida på henne då manen blir så tung så faller mankammen och det kan orsaka nackspärr. Inget man har tänkt på innan men egentligen ganska logiskt. 

Ritten slutade på 70,7 %


Cheryl: 

Cheryl blev jag faktiskt lite imponerad av. Hon var förvånadsvärt lugn och stabil. Det var riktigt roligt att rida programmet på henne för hon var så fin. Självklart blev det en hel del missar men hade inte heller några höga krav på ritten med tanke på att det var första gången för Cheryl. Eftår fick jag bra tips för att få henne lugn och avslappnad som jag kan använda mig av på banan. 

Hennes ritt slutade på 68,7 % i Lb:1. 




Henke: 

Sist men inte minst så var det Henkes tur. Han som egentligen är lättast men som jag tycker är svårast. Det krävs faktiskt ganska mycket teknisk ridning på honom då han har svårt att forma sig i vissa lägen. Bara en enkel hörnpassering är en av sakerna som är svårast att utföra bra på Henke för att han försöker slippa sätta in bakbenen och istället försvarar sig med att slå sig fri. Av domaren fick jag jättebra tips på hur jag ska göra för att hålla honom på plats hela tiden och det hjälpte otroligt mycket. Blev jätte skillnad med en gång men det krävs en ganska teknisk ridning av mig för att få till det. Henkes ritt slutade på 64%


/Sofia

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0