Fullt upp

Hej, dessa två dagar har bara gått i ett och vi har inte haft många minuter över. Igår så jobbade Liza och jag var hemma och skötte allt på gården.  Självklart så blev det massa hästar att rida och mocka till bara för att jag var själv. 😅 Totalt fick jag mocka sex boxar och egentligen rida sex hästar men jag och Liza hann rida ut på Henke och Columbus innan jobbet så en mindre häst för mig. Sen var tanken att jag skulle rida Grace men hann inte det så Andrea red henne själv istället. 

När Liza slutade så åkte vi och städade dagiset direkt för att sedan åka hem och raka Columbus. Vi hann även med att harva och fixa iordning inför lördagens programridning i manegen. Puh det var en hektiskt fredag för mig, jag sov gott efter kan jag lova. 

Idag har vi haft programridningen hos oss hemma på gården och vi startade totalt sex hästar så det har varit full rulle idag med. Det var en intensiv morgon med knoppande för min del då Liza inte har lärt sig knoppa än så fick jag göra det själv. Tror jag får hålla en knoppkurs för Liza nu när vi har så många hästar så vi kan dela upp arbetet. 😉 

Vi tog massa fina bilder idag under programridningen som jag ska försöka hinna få upp imorgon och ska även sätta mig ner och skriva om alla dagens starter.  
Nej nu måste jag sova ska upp kl. 5.00 imorgon inför morgondagens tävling i Jönköping. Vi är super iallafall taggade, så hejja hejja! 







/ Sofia 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0