Rosen, Cheryl och Gunsan

Rosen skrittade jag ut på själv utan häst sällskap. Gick hur bra som helst, hon kan vara lite tveksam framåt ute men idag var det inga problem alls. Hon skrittade på bra och jag jobbade även henne lite i form.

Gunsan red jag ett dressyrpass i manegen på och hon bjöd på bästa känslan hittills. Jag fick en så härlig ridkänsla hon var verkligen superhärlig att rida. Ville knappt sluta när hon gick så bra. Tränade även lite byten idag och det gick jättebra i ena varvet men i det andra var det lite jobbigt. Nöjde mig med bara ett okej byte i det varvet för att trassla till det för henne och göra henne stressad. Extra stor gudstjärna till henne.

Cheryl hade en sämre dag idag. Det gick inte alls bra för självklart så skulle det smölla femton raketer i närheten precis när jag skulle rida. Hon gjorde absolut inget men det gjorde att hon spände till lite och ville inte slappna av helt i nacke och rygg i början. Fick självklart igenom det men fick kämpa lite för det.

Testade nya tränsen på både Gunsan och Cheryl. Visst var de fina i sina nya träns? 😃

/Sofia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0