Hemsk start på dagen

Jag tycker att det värsta som finns är att försova sig. För att inte göra det ställer jag alltid minst sex alarm när jag ska gå upp. Ni som känner mig vet också att jag har lite problem med att jag väldigt lätt somnar och har svårt att vakna så mina sex alarm brukar jag sällan höra. Liza brukar få ringa och väcka mig nästan varje morgon. För att förstå vad jag menar så kan jag säga att jag inte vaknade en gång när brandlarmet gick så djupt sover jag...

Idag iallafall skulle jag ta utsläppet själv eftersom Liza jobbar och hon skulle till läkaren innan. Hade ställt extra många alarm för att verkligen vakna. Jag vaknar av att telefonen vibrerar och har den där lite smått panik-känslan som jag får varje morgon när jag vaknar innan jag hunnit kolla vad klockan är. Jag kollar klockan och där står det 7.30 - skönt tänkte jag att jag för en gångsskull vaknade innan jag ska gå upp. Telfonen fortsätter att vibrera och jag kan inte låsa upp den eller göra någonting utan den har helt hängt sig. Tar då ut batteriet vilken är en fördel med samsung så jag lätt kan starta om den. När jag får igång den igen så står klockan istället på 8.32..?!!! Jag får panik och kastar mig upp och samtidigt kommer Liza inklamprande och skäller ut mig för att jag aldrig kan vakna själv och jag försökte säga att den här gången var det faktiskt inte mitt fel utan telefonen hade hängt sig. Vi fick iallafall snabbt ut hästarna men de kom fortfarande ut en halvtimma senare än vad de skulle. Det händer ju ingenting egentligen men fortfarande ska de vara ute till halv nio så ska de.

Det värsta är att nu kommer jag inte lite på min telefon och jag har redan problem med att jag kan vakna mitt i natten och kolla klockan för att se så jag inte har försovit mig. Den känslan lär ju inte bli bättre efter idag. Jag får nog ta och skaffa mig en alarmklocka och samtidigt använda telefonens alarm så har jag en back up.

Bjuder på en mycket charmig bild från när jag somnade sittandes i stallet en gång. Det där med att somna sittandes är jag expert på 😉.

/Sofia

Anonym
2016-12-30 @ 15:02:47

Söt bild på dig 😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kuhnerdressage.blogg.se

Liza och Sofia heter vi och här får ni följa vår vardag som egenföretagare med hästarna och som lastbilschafförer. Vi driver en hästgård i Göteborg med försäljning och utbildningsstall i mindre skala.

RSS 2.0